Συνήθως όταν αναφερόμαστε σε Ασφάλιση Μεταφορών, εννοούμε την ασφάλιση εμπορευμάτων, όμως στην ευρύτερη διάσταση του, αφορά όλα τα μεταφορικά μέσα σε τρία επίπεδα.
Από το νόμο η ελάχιστη ασφάλιση, που πρέπει να έχουν όλα τα μεταφορικά μέσα, λέγεται Αστική Ευθύνη και καλύπτει την περίπτωση που προκληθεί ατύχημα και απαιτούνται αποζημιώσεις για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες. Η ασφάλεια οχημάτων και ιδιαίτερα του αυτοκινήτου είναι κάτι που μας προβληματίζει και λόγω της μεγάλης προσφοράς είναι πρακτικά αδύνατο να βρούμε ποια είναι η κατάλληλη.
Συνήθως απαιτείται για να καλύψουμε την ιδιαίτερη αξία του, ως περιουσιακό στοιχείο, από διάφορους κινδύνους (πυρός, κλοπής, σύγκρουσης, κλπ)
Η ασφάλιση μεταφερόμενων εμπορευμάτων εξαρτάται από την συμφωνία αγοράς τους (” F.A.S -” F.O.B -” C.I.F -” F.O.T ή F.O.R -” C & F -” EX WORKS) και είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε το σημείο φόρτωσης και το σημείο προορισμού, το είδος εμπορεύματος, τον συνολικό αριθμό τεμαχίων, το μεικτό βάρος τους, τις διαστάσεις τους και φυσικά την αξία τους.
1. Ρήτρα <<C>> Έκρηξη – Πυρκαγιά – Προσάραξη – Βύθιση – Ανατροπή – Πρόσκρουση – Πτώση μεταφορικού μέσου – Ζημιά κατά την εκφόρτωση του εμπορεύματος σε λιμάνι κινδύνου – Θεληματική ρίψη του εμπορεύματος στην θάλασσα στην προσπάθεια διάσωσης του πλοίου και του υπόλοιπου φορτίου (αβαρία)
2. Ρήτρα <<Β>> όλοι οι κίνδυνοι της <<C>> και επιπλέον Σεισμό – Να παρασυρθούν τα εμπορεύματα από τα κύματα – Ζημιές από νερά θαλάσσης – Ολική απώλεια του φορτίου κατά την διάρκεια φορτοεκφόρτωσης
3. Ρήτρα << Α>> (all risks)